Przyjaźń - jak o nią zadbać? 4 ważne rady


O relację trzeba dbać - każdą - wiadomo to nie od dziś. Przyjaciółki i przyjaciele są z nami w wielu momentach naszego życia - w tych dobrych i tych złych. Czasami jednak odchodzą, dlaczego? Może nasza zainteresowanie ich osobą było zbyt małe. Dziś przeczytasz kilka porad o tym jak zadbać o innych, szczególnie najbliższych.

Niestety, ale duża część ludzi wokół nas jest egoistami. Nie liczą się potrzeby drugiego człowieka, nie ważne jak się czuje i czy ma doła. "Najważniejsze, żebym JA była zdrowa, żebym JA osiągała sukcesy i abym to JA była zawsze najlepsza. Mam w d^&!# innych ludzi." - tak myślą.
Jednak to nie tylko ja potrzebuję zrozumienia i wysłuchania. To naturalne potrzeby wszystkich ludzi i oni też tego potrzebują. Nie można o tym zapominać. Co zrobić, aby przestać być egoistą, a zacząć być oddanym i prawdziwym przyjacielem?
  1. SłuchajWiele razy słyszałam, że nie bez powodu mamy dwoje uszu i tylko jedne usta. Mamy dwa razy więcej słuchać niż mówić. I mimo że początkowo było to dla mnie ciężkie, bo jestem prawdziwą gadułą, to sprawdza się 10/10!
    Każdy z nas potrzebuje wysłuchania - czasami ot tak, czasem, żeby się wyżalić, wypłakać, ponarzekać, pośmiać się, opowiedzieć coś, zaczerpnąć rady,... I nie da się, aby w takich momentach mówiły dwie osoby.
    Uczestniczyłam w takich rozmowach, gdzie każda z kobiet chciała przeforsować swoje - jedna opowiada i oczekiwała rady, a druga zamiast jej pomóc - mówiła o swoich przygodach. To są przyjaciółki? Na pewno nie! Kiedy mówimy swoje to mówimy, ale nie zapominajmy o potrzebach drugiej osoby. Możesz stosować taktykę, że najpierw posłucham i pomogę, a dopiero potem powiem o siebie. Robiąc tak na pewno zostaniesz doceniony przez drugą osobę - to ważne, aby mieć osobę która Cię wysłucha i pomoże.
  2. RozmawiajTo też bardzo ważne - w prawdzie słuchanie jest częścią rozmowy, ale dla mnie stanowi też oddzielny element. Każda relacja bez rozmowy jest niczym. Związek opiera się na docieraniu, ale nie ma docierania bez rozmowy. Tak samo jest w przyjaźni! W rodzinie! Rozmowa, rozmowa i jeszcze raz rozmowa. Mów o swoich oczekiwaniach, potrzebach, słuchaj drugiej strony, podejmujcie wspólne decyzje. Według mnie około 90% udanej rekacji to dobra komunikacja, którą trzeba wypracować. Dlatego warto o nią zadbać.
  3. Dobre słowoPrzede wszystkim my, kobiety, mamy z tym problem, niestety. Często komplementy wobec drugiej kobiety z trudem przechodzą nam przez gardło. O coś co fajnie zrobiła, ładnie się ubrała, ma ładny kolor paznokci. Dlaczego? Przecież to naprawdę miłe! A mówienie miłych rzeczy, prawdziwych oczywiście, naprawdę zjednuje ludzi.
    Szczególnie do swojej przyjaciółki, ale i innych kobiet, nie bój się używać komplementów. Nie tylko tych, które dotyczą jej wyglądu, ale przede wszystkim wnętrza - doceń, że zawsze potrafi Ci przyjść z pomocą, jest wtedy, gdy bardzo jej potrzebujesz, zawsze dotrzymuje sekretów,... 
  4. Drobne prezentyWedług mnie dobre słowo i oznaka zaufania to największe i najlepsze wynagrodzenie za coś co robię. Są jednak tacy, którym to nie wystarczy. W końcu języków miłości jest aż pięć, a nie tylko jeden. Oczywiście ten gest jest bardzo miły, a mianowicie chodzi o drobne prezenty. Nikt nie mówi o kupnie auta czy drogiej biżuterii. Mały gest: ramka ze wspólnym zdjęciem, płyta CD z Waszymi ulubionymi piosenkami, świetna książka z dedykacją. Może zabranie przyjaciółki/-ela do kina czy teatru?
    Pomysłów na drobny prezent jest mnóstwo - ja uwielbiam te zrobione własnoręcznie, ponieważ w nie wkłada się najwięcej serca.
    Po prostu warto docenić drugą osobę.
Najważniejsze jednak jest to, aby przestać mówić tylko o sobie. Dać dojść do słowa drugiej osobie, być z nią kiedy tego potrzebuje - w radościach i smutkach. Cieszyć się jej sukcesami, a nie zazdrościć. Słuchać tego czego potrzebuje, dziękować, za to że jest (bo uwierz mi, że nie każdy z nas ma przyjaciółkę/przyjaciela od serca), podkreślać, że jest dla Ciebie ważna/-y (każdy lubią czuć się ważne).

A Ty jak dbasz o swoją przyjaźń? Masz jakiś sprawdzony przepis?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © Szablon wykonany przezBlonparia