Placuszki z kaszy jaglanej - przepis



            Przyznam, że od dzieciństwa nie lubiłam kaszy. Szczególnie kasza z gulaszem była przeze mnie najbardziej znienawidzoną potrawą. Jednak teraz, kiedy sama próbuję przygotowywać różne potrawy - kombinuję i staram się znaleźć ciekawe przepisy. Tym sposobem trafiłam właśnie na ten - placuszki z kaszy jaglanej. I tak przekonałam się do kaszy :)

Składniki:
  • pół szklanki kaszy jaglanej
  • olej z winogron
  • 70 ml mleka
  • 2 łyżki mąki pszennej
  • łyżka mąki ziemniaczanej
  • sól 
  • pieprz
  • posiekany szczypiorek - ok. łyżki (może być też trochę więcej)

Sposób przygotowania:
  • Kaszę opłukać na sitku chłodną, bieżącą wodą. Przelać ją wrzątkiem, a następnie przełożyć do gotującej się, osolonej wody. Ugotować do miękkości.
  • Kaszę ostudzić, a następnie zblendować z mlekiem, olejem, mąkami (pszenną i ziemniaczaną), solą i pieprzem. Na koniec wmieszać szczypiorek.
  • Na patelni rozgrzać olej (cienka warstwa)
  • Nakładać po dużej łyżce ciasta
  • Smażyć do zarumienienia się placuszków (około po 2 minuty na stronę)
Placuszków wychodzi ok. 8 sztuk.

Oto mój efekt:


22 komentarze:

  1. Fajnie, że trafiłam na ten wpis. Przepis sobie już zapisałam. Ja także całe lata nie znosiłam kaszy, ale nagle jakiś czas temu ni z gruszki, ni z pietruszki zachciało mi się jej i to mieszkając w Niemczech! Niemcy kaszy nie znają, ale z pomocą przyszedł mi rosyjski sklep. Najcudowniejszy Pod Słońcem Mąż skrzywił się na kaszę w tradycyjnej postaci, a ja miałam tak wielką ochotę na kaszę z ogórkami kiszonymi i kefirem. Niemniej z myślą o nim zaczęłam eksperymentować i wymyślać różne potrawy z kaszy. Nadziewane wyrzywa, zapiekanki itp. Ostatnim hitem jest ciasto z kaszy gryczanej, jakie robię na bazie starego rosyjskiego przepisu. Na pomysł placuszków z kaszy jeszcze nie wpadłam, także wielkie dzięki za podpowiedź!
    SBUNDOWANI (http://sbundowani.blogspot.com/)

    OdpowiedzUsuń
  2. Od kilku lat próbuje różnych wariacji wege kotletów, ale z jaglanką jeszcze nie próbowałam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Chętnie bym zjadła jednego. Może dwa... Albo trzy... Albo cały talerz <3

    OdpowiedzUsuń
  4. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  5. Fajny pomysł na smaczny i zdrowy posiłek

    OdpowiedzUsuń
  6. Pyszności na talerzu :) Z przyjemnością wykorzystam przepis, gdy nadarzy się okazja ku temu :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Pysznie wygląda może i ja się słyszę ☺❤

    OdpowiedzUsuń
  8. Zapisałam sobie w zakładkach, w sobotę wieczorem zrobię i wezmę w niedzielę do pracy :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Przepis wydaję się super - piękne zdjęcia!
    Pozdrawiam :)
    http://alex-faashion.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Placuszki z kaszy lubię doprawiać trochę na ostro, trochę orientalnie - curry, ostrą papryką... :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Jaglane placuszki bardzo lubię. Są bardzo sycące i zdrowe :)

    OdpowiedzUsuń
  12. bardzo zdrowe, jeszcze nigdy nie jadłam, więc chetnie kiedyś wypróbuje :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Uwielbiam tę kaszę i z chęcią sprawdzę Twoją propozycję na danie z jej wykorzystaniem. ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja uwielbiam placki z cukinii, ale myślę, że te również mogłyby mi smakować. :)

    mój blog :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Ale to pysznie wygląda! Muszę kiedyś takie zrobić. :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Czy szczypiorek mogę dodać do ciasta, a nie posypywać? Kiedyś jadłam takie placki ziemniaczane z pietruszką w środku i były pyszne.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja dałam łyżkę do ciasta, a później jeszcze trochę posypałam ;)

      Usuń
  17. Mniam jakie pyszności :O ;* Uwielbiam <3 A ja serdecznie zapraszam do mnie i do obserwacji mojego bloga https://justaahe.blogspot.com/ a z pewnością zrewanżuję się obserwacją ;** Pozdrawiam cieplutko ;**

    OdpowiedzUsuń
  18. Mmm...ale przepysznie wygląda i pewnie tak też smakuje :) Mniam!

    OdpowiedzUsuń

Copyright © Szablon wykonany przezBlonparia