ŚWIĘTA IS COMING - PRZEPIS NA CYTRYNOWĄ BABKĘ WIELKANOCNĄ


Uwielbiam Święta Wielkanocne - szczególnie teraz, kiedy są kolejnym "pretekstem", aby przyjechać do domu i spędzić czas z bliskimi. Nieodłączną tradycją, która towarzyszy naszej rodzinie od lat jest babka wielkanocna; nie kupiona, nie otrzymana w prezencie, ale zrobiona własnoręcznie.

Kiedyś robiła ją moja mama, teraz gdy sama lubię pichcić w kuchni, to ja podjęłam się jej zrobienia. Aby na świątecznym stole obyło się bez niesmacznych niespodzianek, postanowiłam, że mój przepis wypróbuję wcześniej. I tak też zrobiłam. Jeszcze roboczo, w prostokątnej blaszce - próbowałam swoich sił. Efekt? Wizualnie możecie ocenić sami, a smakowo? Naprawdę niebo w gębie.

Spośród naprawdę wielu smaków jak zwykle wybrałam cytrynę. To ten smak zawsze kojarzy mi się z dzieciństwem i świątecznym czasem spędzonym w gronie rodziny i bliskich.

Składniki:

  • 4 jaja
  • 250 g cukru
  • 300 g mąki pszennej
  • 150 g mąki ziemniaczanej
  • 200 g margaryny (roztopionej
  • 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
  • skórka z cytryny (starta)
  • sok z cytryny (1 sztuka)



Sposób przygotowania:
  1. Rozpuść margarynę i pozostaw do wystygnięcia;
  2. Jajka ubij z cukrem; dodaj mąkę pszenną i ziemniaczaną oraz proszek do pieczenia;
  3. Wlej wystygniętą margarynę;
  4. Dodaj sok z cytryny;
  5. Wsyp startą skórę;
  6. Dokładnie wymieszaj;
  7. Ciasto wylej na formę;
  8. Piecz w temperaturze 150°C (termoobieg) lub 180°C (góra-dół) przez ok. 50 minut;
Smacznego!

A Wy jaki smak babki wielkanocnej najbardziej lubicie?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © Szablon wykonany przezBlonparia