Pierniczki orzechowe - przepis


Witam Was Kochani po dłuższej przerwie!

Do Wigilii pozostały już tylko godziny, ale pewnie w większości domach praca dopiero się rozpoczyna. Na stole podczas Świąt Bożego Narodzenia zagości wiele pyszności. Dzisiaj chciałabym podzielić się z Wami przepisem, z którego sama skorzystałam i się nie zawiodłam; na coś co jest niemalże obowiązkiem podczas grudniowych świąt. Zapraszam na PIERNICZKI :)
Robi się je naprawdę szybko, a efekt jest zaskakująco dobry!
Przepis na niego znalazłam w książce, którą recenzowałam kilka postów wcześniej -> LINK
Na własne potrzeby troszkę go zmodyfikowałam, ale minimalnie ;)


Składniki:
  • 500 g mąki
  • 0,5 szklanki miodu
  • 0,5 szklanki cukru
  • 2 żółtka
  • 2 jajka
  • 1 łyżeczka sody oczyszczonej
  • 2 łyżeczki cynamonu
  • 2 łyżeczki przyprawy do piernika
  • 200 g mielonych orzechów włoskich

Sposób przygotowania:
  1. Żółtka i jajka ubijamy z cukrem (do osiągnięcia jednolitej masy), dodając na końcu miód.
  2. Mąkę mieszamy z sodą, cynamonem i przyprawą do piernika. Dodajemy to do utworzonej wcześniej masy.
  3. Dodajemy mielone orzechy włoskie; zagniatamy ciasto -> szczelnie przykrywamy i odkładamy do lodówki na ok. 2 godziny.
  4. Rozwałkowujemy ciasto na grubość ok. 5 mm.
  5. Foremkami wykrawamy pierniczki i wykładamy na blaszkę.
  6. Pieczemy w piekarniku nagrzanym do temperatury 120 stopni (termoobieg) przez 15-20 minut.
Gotowe! Smacznego :)


6 komentarzy:

  1. A ja w tym roku odpuściłam z pierniczkami... Za to mam wiele ciast z zakalcem i ryb w lodówce. :) Fajnie chociaż popatrzeć na takie smakołyki.
    Wesołych Świąt!

    OdpowiedzUsuń
  2. poza tematem: jakie piękne małe saneczki :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pyszności. Jeszcze nigdy nie robiłam ciastek tylko ciasta 😁

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Serdecznie polecam spróbować. Robi się je naprawdę szybko, a efekt jest pyszny :)

      Usuń
  4. Orzechowe pierniczki? Pierwszy raz słyszę, ale na pewno muszą być dobre. Wypróbuję przepis na Sylwestra 😊

    OdpowiedzUsuń

Copyright © Szablon wykonany przezBlonparia