Przepis na proziaki



Te podkarpackie pyszności kiedyś gościły w moim domu dzięki zakupom w tamtych stronach. Dziś cieszę się, że mogę je przyrządzać sama.
Proziaki to smak mojego dzieciństwa. W czasach, gdy chodziłam jeszcze do podstawówki, każdy wyjazd do mojej cioci, która mieszka niedaleko Przemyśla, zaczynał się i kończył zakupem tych placków mącznych. Teraz, gdy mam już wypróbowany przepis, pragnę podzielić się nim z Wami, i zasmakować części mojego dzieciństwa.

Przepis jest na około 15 proziaków, o średnicy zwykłej szklanki.

Składniki:

  • 500 g mąki pszennej 
  • jajko
  • 250 ml kefiru
  • łyżeczka sody
  • łyżeczka soli
  • łyżeczka cukru

Sposób przygotowania:
  • W naczyniu mieszamy kefir, jajko, sodę, sól i cukier. 
  • Wymieszane składniki łączymy z mąką i ugniatamy ciasto.
  • Następnie wałkujemy na grubość 1,5 cm.
  • Szklanką wykrawamy krążki (mogą posłużyć nam do tego także kokilki).
  • Na rozgrzaną patelkę nakładamy wykrojone ciasto (zmieniając strony, gdy ciasto się zarumieni). Najlepiej użyć do tego największego palnika i najmniejszego ognia!

SMACZNEGO!

5 komentarzy:

  1. Pierwsze słyszę, ale jak widzę to już mam ochotę spróbować. Tylko trzeba jeszcze je wykonać ;-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda na niezwykle prosty przepis, jednak takie potrafią często splatać psikusa. ;0

    OdpowiedzUsuń
  3. Mniammm już mi pachnie smakiem dzieciństwa:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pierwszy raz słyszę tę przeuroczą nazwę :D Zjadłabym chętnie ;)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © Szablon wykonany przezBlonparia