Co nieśmiałość robi z człowiekiem? Czyli relacje damsko-męskie cz. II


                Kochani, jestem bardzo mile zaskoczona Waszą aktywnością dotyczącą wczorajszego posta. Za wszystkie komentarze, obserwacje, przeczytanie, maile – bardzo dziękuję. Cieszę się, że ktoś docenia moją pracę włożoną w tamten artykuł. Mam nadzieję, że w takim razie  trafiłam z tematem J Jak wiecie to nie koniec, cykl dopiero się zaczyna. A już dziś zapraszam na część drugą!

                W zeszłe piątkowe popołudnie spotkałam się z moim znajomym. W pewnym momencie temat zszedł na relacje damsko-męskie. Zaczęliśmy rozmawiać o swoich oczekiwaniach wobec płci przeciwnej. Ja w pewnym momencie sama zastanawiałam się czy ciężej jest utworzyć związek, czy go utrzymać. Przecież każdy człowiek ma mnóstwo zalet jak i wad; ważne jest aby mimo to się zgrać – co jest bardzo ciężkie. Tyle się słyszy o miłości jednostronnej. Może zbyt wysokie wymagania wobec drugiej osoby nie pozwalają wejść w relację.
Pamiętam jak jeszcze trzy lata temu mój przyjaciel powiedział mi, że to kobieta musi być zdobywana i żeby nie przyszło mi do głowy zabiegać o mężczyznę. Te słowa szczególnie utkwiły mi w pamięci i starałam się używać ich jako mojego motta w każdej sytuacji. Fakt faktem jest starszy, więc prawdopodobnie użył słów, z których można było korzystać w jego czasach. Obecnie, patrząc na to co się dzieję, bardzo trudno być zdobywaną. Zwróciłam uwagę, że raczej trzeba po prostu zabiegać.
Podczas mojej piątkowej rozmowy znajomy wykreował mój ideał – opisał go według moich wcześniejszych wskazówek. Ja w tamtym momencie też miałam go przed oczami, a w głowie scenariusz na nasze życie na najbliższe 20 lat. Powiedział mi, że oprócz tych wszystkich ważnych dla mnie cech, mój idealny facet miałby jedną jedyną wadę – byłby nieśmiały; co znaczy że nie zrobiłby pierwszego kroku. Wniosek? Być może prawdziwa miłość przeszłaby mi koło nosa, ponieważ chciałabym czekać na księcia na białym koniu. Po co odbierać sobie tę szansę? Szansę na prawdziwe szczęście.
Oboje wywnioskowaliśmy, że czasy się zmieniają. Schemat relacji damsko-męskich sprzed kilku lat, teraz nie jest już tak bardzo aktualny.  Obecnie trzeba być elastycznym – zmieniać siebie i swoje poglądy. A faktycznie, za kilka lat w szczęśliwym związku nie będzie ważne kto zrobił pierwszy krok – najważniejsze będzie, że go wykonaliście.


                Porada na dziś: nie czekaj na cud! Jeśli jest gdzieś osoba, na której Ci zależy nie zwlekaj – ale zrób coś. Żeby później nie żałować. I jeszcze jedno! Miej oczy szeroko otwarte, aby móc dostrzec starania drugiej osoby.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © Szablon wykonany przezBlonparia