"Bursztynowy Anioł" - recenzja



            Moje dziewiętnaste urodziny, które obchodziłam zaledwie kilka dni temu były ważne nie tylko dlatego, że to moje ostatnie -naście. To także dobra okazja do spotkania się ze szkolnymi przyjaciółmi - przecież już w październiku każde z nas pójdzie w swoją stronę, a okazji do wspólnego wyjścia będzie coraz mniej.

            Jednym z prezentów jakie dostałam była książka pt. „Bursztynowy Anioł”. Początkowo myślałam, że to jedna z „jakiś” książek, ale nie chciałam odkładać jej na półkę. Zamiast tego wzięłam ją do ręki i zaczęłam czytać. 
Najczęściej z książkami bywa tak, że trzeba przeczytać kilka początkowych stron, aby coś zaczęło się dziać, a ja jako czytelnik, żebym wciągnęła się do tej lektury. W tym przypadku absolutnie tak nie było! Już od pierwszej strony byłam zafascynowana tą książką, a każda kolejna strona sprawiała, że nie mogłam się od niej oderwać - nawet na chwilę. 
Książka potrafi wzruszyć i bawić. Autorka, Anna Tabak, której ta książka jest debiutem, bez wątpienia stworzyła dla mnie bestseller, godny światowego rozgłosu.
Czytając książkę, potrafiłam utożsamić się z główną bohaterką, tym samym znaleźć nasze wspólne cechy, a nawet sytuacje, w których się znalazła.

            Główną bohaterką jest Asia, studenta ekonomii, którą poznajemy w momencie, w którym ma spotyka się ze swoim wieloletnim chłopakiem. Licząc na kolejny krok z jego strony bardzo się rozczarowuje - zostaje przez niego porzucona. A to nie jest jej jedyny powód do smutku. Od samego początku nie jest zadowolona ze swojego kierunku studiów, marząc o czymś zupełnie innym. A oprócz tego jej relacje z rodziną nie są dobre. Jedynym wsparciem okazują się jej koleżanki, a zarazem współlokatorki.
Jej życie ulega zmianie w momencie kiedy poznaje przystojnego mężczyznę, który okazuje się niemal idealny - wyśniony książę z bajki. Asia zdobywa także nowego przyjaciela, który staje się jej bratnią duszą. Dzięki temu zmienia swoje podejście do wielu spraw.

            „Bursztynowy Anioł” to opowieść o młodej dziewczyny, która trochę zagubiła się w swoim życiu. Los niesie jej różne perypetie, które bierze na swoje barki - a z każdą z nich przychodzą też konsekwencje. Książka skierowana jest do wszystkich! Nie ma żadnych ograniczeń wiekowych. Jako pierwsza przeczytałam ją ja, a następnie moja mama. obie byłyśmy zachwycone. Myślę, że każda kobieta w swoim życiu doświadczyła choć części tego co Asia. Fakt ten pogłębia relację z główną bohaterką, a także sprawia, że człowiek coraz bardziej angażuje się w tę historię. 

            Autorka w książce daje rady jak poradzić sobie po trudnych doświadczeniach emocjonalnych, ale nie tylko. Podsuwa nam najważniejsze wartości i rzeczy najcenniejsze w życiu. Miłość, przyjaźń, pogoń za marzeniami i rodzina. Czy jest coś jeszcze ważniejszego?

            Tytuł też nie jest przypadkowy; bursztynowy anioł pojawia się w treści powieści - w jakim celu? Na pewno okaże się podczas czytania książki ;)

Zachęcam do przeczytania, a wtedy przekonasz się, że życie każdemu niesie wiele niespodzianek.



19 komentarzy:

  1. Zastanawiałam się nad tą książką. Dzięki za recenzję:) www.flare.com.pl

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawa książka, nie słyszałem o niej ale mojej dziewczynie podam bo lubi takie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Jakbyś oceniła klimat książki? Po wpisie mam wrażenie, że może być ciężka... jak się ją czyta?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Książka jest bardzo lekka; czyta się ją z zapartym tchem. Naprawdę cudowna :) Przeczytałam ją w dwa dni ;)

      Usuń
  4. nie słyszałam wcześniej o tej książce, zaciekawiła mnie

    OdpowiedzUsuń
  5. Pierwszy raz słyszę o tej książce. Nie znam autorki, aczkolwiek wydaje się być obiecująca. Zachęciłaś mnie!
    Ja aktualnie czytam "Telefon od Anioła" G.Musso. Inny gatunek, ale również powieść godna polecenia. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetna recenzja! To trochę nie moje klimaty, aczkolwiek książka całkiem fajnie się zapowiada :) Chętnie sięgnę po ten tytuł.

    Pozdrawiam i zapraszam do siebie.
    MÓJ BLOG FANPAGE

    OdpowiedzUsuń
  7. Radosne niespodzianki w życiu, tak bardzo przez nas lubiane, także na łamach książkowych stron. :)
    Bookendorfina

    OdpowiedzUsuń
  8. Lubię książki, dzięki którym rozumiem, że nie tylko ja mam takie problemy, a większość ludzi, którzy czasami podpowiadają jak je rozwiązać. Wydaje mi się, że słyszałam o tej książce już wcześniej, ale nie zwróciłam na nią szczególnej uwagi :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Natknęłam się już gdzieś na tę książkę, ale nie miałam okazji jej przeczytać. Może to nie do końca moje klimaty, ale "do połknięcia na raz" wydaje się odpowiednia ;-)

    OdpowiedzUsuń
  10. Wydaje się ciekawa, już tytuł zachęca. Tematyka jak dla mnie okej, więc może kiedyś po nią sięgnę :) Fajna recenzja, miło się czytało :D

    OdpowiedzUsuń
  11. Ta Asia to ja jestem, tylko u mnie z relacjami międzyludzkimi jest w porządku, ale te studia... :D
    https://pokazswepiekno.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. Sam tytuł zachęca do przeczytania, a sama jej treść jest dosyć..ciekawa :D

    OdpowiedzUsuń
  13. Książka wydaję się fajna :) chętnie ją poczytam

    OdpowiedzUsuń
  14. Od dłuższego czasu jestem totalną fanką książek. Twoja recenzja bardzo przekonała mnie do tej książki i na pewno ją przeczytam :) Pozdrawiam :*

    OdpowiedzUsuń
  15. Bardzo ciekawy ten post :) po Twojej recenzji stwierdzam ze musi być świetna ! :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Uwielbiam czytać, a opis wydaje się być ciekawy, także dzięki za polecenie jej. :)

    OdpowiedzUsuń
  17. bardzo ciekawa recenzja www.flare.com.pl

    OdpowiedzUsuń

Copyright © Szablon wykonany przezBlonparia