Muffiny jabłkowe - przepis


              Przyszła i pora na przepis. Kiedyś słodkie pyszności lubiłam tylko jeść; teraz wielką frajdę sprawia mi ich przyrządzanie. Pieczenie jest dla mnie najprzyjemniejsze. Często szukam nowych przepisów i je wypróbowuję.
Dziś mam dla Was bardzo prosty przepis na muffiny jabłkowe. Robi się je naprawdę szybko, a efekt jest niesamowity - wychodzą przepyszne. Idealne na spotkanie z przyjaciółmi, pochwalenie się zdolnościami kulinarnymi chłopakowi, na chandrę a także podjadanie podczas oglądania filmu.
Mam nadzieję, że z niego skorzystacie :)

Składniki:

  • 1 szklanka mąki (może być też troszeczkę więcej 1,25)
  • 1/4 łyżeczki cynamonu
  • 1/2 szklanki cukru lub miodu (ja najczęściej używam trzcinowego)
  • 1/4 łyżeczki soli
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1/2 łyżeczki sody oczyszczonej
  • siemię lniane (ja daję ok. 10 łyżek; zależy czy je lubisz)
  • 1 lub 2 jabłka pokrojone w kostkę
  • 1/2 szklanki mleka
  • 1/4 szklanki oleju kokosowego
  • 1 łyżka soku z cytryny (można, ale nie trzeba)

Sposób przygotowania:
  1. Wszystkie suche składniki mieszamy
  2. Podajemy pokrojone jabłko/-a
  3. Mieszamy mleko z sokiem z cytryny (jeśli masz mało czasu możesz je dodać do dużej miski, w której znajdują się inne składniki)
  4. Łączymy wszystkie składniki i mieszamy
  5. Wykładamy ciasto do papierowych pojemniczków lub specjalnej blaszki
  6. Wkładamy do piekarnika o temperaturze 190° na około 20 minut (jeśli na termoobiegu zmniejsz temperaturę)
UWAGA! 
Podglądaj co jakiś czas muffinki, szczególnie pod koniec ich pieczenia. Ja dzisiaj niestety poszłam podlewać kwiatki i niestety piekły się one o dwie minuty za długo. Warto zwrócić na to uwagę ;)
Po wyjęciu niech trochę przestygną. Jak dla mnie są naprawdę pyszne, a dla Ciebie?

ZDJĘCIE:



SMACZNEGO :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © Szablon wykonany przezBlonparia