Możesz być motywacją!

Dziś chciałabym podzielić się z Wami swoimi przemyśleniami.
Nie wiem czy też zauważyliście, ale my, Polacy i Polki, cierpimy na pewną dolegliwość. A mianowicie nie potrafimy mówić o dobrych cechach i działaniach innych osób.
Zawsze wytkniemy błąd, zobaczymy nawet najmniejsze niedociągnięcie i to na nim skupimy swoją całą uwagę. Nie docenimy starań innych, bo niby po co?!
Nie ważne, że Twój przyjaciel posprzątał „na błysk” cały pokój (nie docenisz tego wysiłku) - ważne, że okna zostały nieruszone. 
Po co w takiej sytuacji pochwalić, skoro można zwrócić uwagę, że wystarczająco się nie postarał? 
Może nawet nie zdajesz sobie sprawy jak takie słowa, miny czy gesty potrafią sprawić przykrość drugiej osobie.
Koncentrując się na pewnych niedociągnięciach innych osób, nie chcemy dostrzegać ich działań i starań.
Może ktoś świetnie piecze czy szyje, może fantastycznie gra na instrumencie albo rysuje. Może zna się na marketingu albo programowaniu. Może ktoś komponuje własne utwory i robi do nich aranżacje? Oprócz pracy czy studiów działa! Samodzielnie, w grupie, a może w kołach naukowych… Po prostu jej/jemu się chce! 
Może Ty wolisz wrócić z uczelni i położyć się do łózka, aby chwilę odpocząć. Ale są osoby, które działają - dla nich praca jest odpoczynkiem. Chcą się realizować i spełniać swoje marzenia. Internet jest miejscem, w którym wiele osób przedstawia swoją działalność. Ja uwielbiam czytać o pomysłach i działaniach innych, ponieważ te osoby są dla mnie cudowną motywacją, że się da! Wiele osób, w tym naprawdę masa kobiet, wykonuje niesamowitą pracę! Oni mogą być inspiracją! Ale niestety nie każdy o nich słyszy, dlaczego? Bo zazdrość, że takie osoby mogłyby odnieść sukces jest silniejsza. Myślenie „skoro ja nie będę sławna/y to po co mam pomagać komuś innemu”…
Przykre…
Szczególnie my, kobiety, powinnyśmy się wspierać. Mamy niesamowitą siłę!
Jeśli wiesz, że Twoja przyjaciółka czy koleżanka działa w jakiś fajny sposób, robi coś niesamowitego, zrobiła coś, co Cię urzekło - powiedz o tym! Niech inni usłyszą o dobrych pomysłach i ciekawych rozwiązaniach! 
Jesteśmy egoistami, nie chcemy, żeby inni osiągali sukcesy, nie chcemy im pomagać. Bo JA, JA, JA,…
Często boimy się (a przede wszystkim wstydzimy) dać lajka czy serduszko albo coś skomentować, udostępnić. Czy to wstyd dać swojemu znajomemu jakąś reakcję, bo przeczytało się lub obejrzało jej twórczość? Docenić, że działa i że mówi o czymś co jest ważne albo innowacyjne?
Zauważyłam, że nie mamy blokady, żeby komentować zdjęcia czy wpisy znanych osób i lajkować ich zdjęcia. Ale do ludzi z własnego otoczenia ją mamy - niestety…
Dziś zachęcam Was do tego, abyście nie szukali w drugim człowieku minusów i nie wytykali im błędów. Każdy z nas je popełnia. Mów dużo o ich zaletach, mocnych stronach, o tym co robią dobrze, co w nich cenisz. To ważne - wsparcie to cudowna siła i motywacja do działania. Wiem o tym sama, bo każdy komentarz pod moim artykułem czy komentarz na fanpage’u typu: „Świetny artykuł” to bodziec, który każde mi iść dalej - mimo zwątpień. Niesamowicie mnie motywuje!
Trzymajmy się razem, przede wszystkim, my, kobiety. To w nas jest siła! My mamy możliwości, żeby się wpierać i pomagać sobie.
Akapit
I pamiętaj o jednym - zawsze! DOBRO WRACA ZE ZDWOJONĄ SIŁĄ!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © Szablon wykonany przezBlonparia