PO RAZ PIERWSZY U MNIE NA STOLE I NA PEWNO NIE OSTATNI, CZYLI MÓJ PRZEPIS NA SERNIK Z BRZOSKWINIAMI


Pamiętam smak sernika z brzoskwiniami, który robiła moja babcia - zawsze był przepyszny. Minęło już kilka lat odkąd jadłam go po raz ostatni. Postanowiłam, że chcę przywrócić smak mojego dzieciństwa i że zrobię go sama. Efekt wyszedł jak najbardziej zadowalający, ponieważ cała duża blaszka poszła w zaledwie kilka godzin. Dlatego chcę się nim z Wami podzielić - może podbije i Wasze podniebienia. 

Składniki:
1️⃣Na ciasto kruche:
➡️450 g mąki pszennej
➡️250 g margaryny
➡️2 łyżczki proszku do pieczenia
➡️3 łyżki cukru
➡️5 żółtek

2️⃣ Na masę serową:
➡️1 kg twarogu z wiaderka
➡️2 jajka
➡️2 opakowania budyniu waniliowego bez cukru
➡️140 g cukru pudru
➡️125 g margaryny
DODATKOWO ➡️ 1 duża puszka brzoskwiń (840g)

3️⃣ Na masę bezową:
➡️5 białek
➡️200 g cukru
➡️szczypta soli

Przygotowanie:
1. Z podanych składników na ciasto kruche ugnieć ciasto i podziel na dwie części - jedną z nich odłóż na bok (może być do lodówki - zawinięte w folię aluminiową), a drugą częścią wyłóż prostokątną blachę.
2. Ciasto wstaw do piekarnika na ok. 150°C-160°C (termoobieg) i piecz do zarumienienia (mniej więcej 15 minut).
3. Odlej sok z brzoskwiń i pokrój je na kawałki (ja zrobiłam to na kawałki 1cm x 1,5cm).
4. Wyrób masę serową: margarynę utrzyj z cukrem pudrem na jednolitą masę; miksując dodaj jajka, a następnie twaróg i budynie w proszku. Masę serową wyłóż na podpieczone ciasto.
5. Na masie serowej rozłóż kawałki brzoskwiń.
6. Przygotuj masę bezową: ubij białka ze szczyptą soli na sztywną pianę. Dodaj cukier. Wyłóż masę bezową na brzoskwinie.
7. Pozostałe ciasto zetrzyj na wierzch ciasta, na tarce o grubych oczkach.
8. Piecz ciasto przez ok. godzinę w temperaturze 160°(termoobieg).

Teraz nie pozostaje nic innego tylko jeść.
Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © Szablon wykonany przezBlonparia