Szarlotka - przepis - najprostszy i przepyszny


            Nie ma co ukrywać, że jesień zbliża się wielkimi krokami. Zimne, ciemne popołudnia to pora, którą najmniej lubię. W natłoku wydarzeń ostatnich dni, postanowiłam zrobić sobie chwilę oddechu - przystopować. Upiekłam szarlotkę - jedno z moich ulubionych ciast. Mimo że mam jeden sprawdzony i wyśmienity przepis w swoim przepiśniku, zdecydowałam się wypróbować coś nowego.
Wykonanie tego ciasta było naprawdę banalne, a ilość potrzebnych składników można policzyć na palcach. Plusem tego przepisu było to, że wszystko miałam już w domu - nie traciłam czasu i od razu wzięłam się do roboty.

Ciasto robiłam w formie o wymiarach ok. 16x29 cm.

Składniki:
  • 300g mąki pszennej
  • 5 łyżek cukru
  • 2 łyżeczki cukru wanilinowego
  • 250g masła (ja akurat dałam ok 80g - i tak wyszło pyszne)
  • 2 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1 jajko
  • ok. 1,5 kg jabłek
  • 1 łyżeczka cynamonu
Sposób przygotowania:
  • Mąkę, TRZY łyżki cukru, cukier wanilinowy, masło, proszek do pieczenia i jajko zagniatamy do utworzenia ciasta. Najlepiej zrobić to ręcznie.
    Następnie wyrobione ciasto owijamy folią spożywczą i wstawiamy do lodówki.
  • Jabłka myjemy, obieramy i ścieramy na tarce o dużych oczkach. 
  • Ja dodatkowo gotowałam je około 20 minut. 
  • Następnie dodajemy dwie łyżki cukru i cynamon - mieszając.
  • Tak gotowe jabłka zostawiamy do ostygnięcia.
  • Formę wykładamy papierem do pieczenia. 
  • Ciasto, które znajdowało się w lodówce dzielimy na dwie części. Jedną z nich wykładamy spód blaszki. Na nie wylewamy jabłka.
    Z pozostałego ciasta odrywamy kawałki i nakładamy na jabłka.
  • Pieczemy w piekarniku ok. 50-60 minut (do przyrumienienia się ciasta), w temperaturze 180 stopni (grzałka góra-dół) lub w temperaturze ok. 150 stopni na termoobiegu.
  • Przed podaniem można posypać cukrem pudrem.
Efekt moich wypieków:


Nie pozostało mi nic innego jak choć raz cieszyć się tym zimnym wieczorem. Z ciepłą szarlotką, pyszną herbatą, w pidżamie pod kocem, oglądając ulubiony film. Polecam Wszystkim gorąco ;)

10 komentarzy:

  1. Wyglada tak pysznie ze now sposob sie oprzec ❤ ja uwielbiam ciepla szarlotke jesc razem z lodami smietankowymi badz waniliowymi, przepyszne. Swietny post i zdjecia.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ech. Już czas :) szkoda lata ale jesienne szarlotki zdecydowanie osładzają jego odejście :) uwielbiam! Chyba u mnie na http://www.wysmakowane.pl/ tez się zaraz pojawia masowo ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Matko, ale pysznie wygląda, aż ślinka cieknie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo proste i szybkie ciasto. Pamietam jak mama w domj robila. Cudowny zapach.

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam szarlotkę <3 Ta wygląda tak, że mam ochotę ją zjeść z monitora ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam szarlotkę :) Na pewno upiekę pewnego jesiennego wieczoru :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Kocham szarlotkę ale mam wyjątkowy dar do zepsucia każdego przepisu na nią :(

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja mam odwrotnie - kocham jesień, długie, szare wieczory i atmosferę skłaniającą do zaszycia się pod kocem z książką albo padem ;)

    Szarlotka to punkt obowiązkowy w każdym zimnym okresie, popieram :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Dobrze, że mam zapas jabłek od Babci :D Nadadzą się idealnie. Dawno nie piekłam szarlotki, muszę wypróbować Twój przepis :)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © Szablon wykonany przezBlonparia